Wśród najczęściej składanych życzeń pojawiają się życzenia zdrowia. W opinii publicznej traktujemy zdrowie, jako jedno z najważniejszych pragnień człowieka. Ludzie starają się uprawiać sporty, zdrowo się odżywiać, a wszystko po to żeby zapobiec chorobom i zachować zdrową sylwetkę. Żyjemy w czasach, w których liczy się nie tylko wnętrze, ale również wygląd zewnętrzny. Dlatego każdy z nas dba o doskonały stan skóry i twarzy. Wydajemy mnóstwo pieniędzy na wszelkiego rodzaju kosmetyki i zabiegi kosmetyczno–pielęgnacyjne. Bo jak to mówią- lepiej zapobiegać niż leczyć. Reklama usług medycznych obecnie bardzo szybko się rozwija.

Usługi nie tylko dla lekarzy

Fachowcy od sprzedaży analizują różne dane i na ich podstawie starają się dotrzeć do jak największej liczby klientów. Dużym ułatwieniem dla nich jest fakt, że publiczna służba zdrowia nie spełnia oczekiwań i na wiele zabiegów czy badań trzeba czekać długie miesiące a nawet lata. Dlatego jeśli komuś bardzo zależy na czasie, a jak wiadomo choroba nie poczeka, decyduje się skorzystać z płatnych usług medycznych. Obecnie jest to coraz częściej spotykane. Wiadomo, że lepiej skorzystać z placówki sprawdzonej przez rodzinę czy przyjaciół. Za reklamę, tak zwaną „pocztą pantoflową” nikt nie płaci, co nie znaczy wcale, że nie jest ona skuteczna. Wręcz przeciwnie, sprawia, że od razu nabieramy zaufania do placówki świadczącej dane usługi medyczne. Marketing w służbie zdrowia jest potrzebny, bo dzięki temu przychodnie, szpitale czy laboratoria ze sobą konkurują, co widać, w jakości usług, jakie świadczą, niższych konkurencyjnych cenach czy krótszych terminach oczekiwania. Osiedlowe przychodnie, aby pozyskać nowych pacjentów oferują większy wybór lekarzy specjalistów a wszystko to w jednym miejscu. Szczególnie przyciąga to osoby starsze i schorowane, które mogą załatwić wszystko bez jeżdżenia po całym mieście czy nawet województwie, w poszukiwaniu lekarza. Innym przykładem na to jak dobrze działa marketing usług medycznych jest przykład medycyny estetycznej.

medyczny

Obecnie jest to bardzo dobrze prosperująca i cały czas rozwijająca się dziedzina medycyny. Gwiazdy filmowe, celebryci oraz inne osoby należące do świata tak zwanego show- biznesu, mimo że nie chcą się do tego przyznawać, korzystają z usług profesjonalistów zajmujących się zabiegami medycyny estetycznej. Jedni poprawiają sobie tylko drobne wady, np. zbyt duży nos, inni popadają w skrajność i mało zostaje im elementów naturalnych na twarzy. Któż z nas nie słyszał o botoksie, mezoterapii, różnego rodzaju wypełniaczach czy kwasie hialuronowym. Od ilości zabiegów i ich wymyślnych nazw może aż rozboleć głowa. Nowo otwierane gabinety, gdzie można wykonać serię zabiegów upiększających, przyciągają tłumy osób chętnych, także gwiazdy, osoby znane i lubiane. Dzięki działaniom marketingowym, bądź to dla nowych lub stałych klientów, które przewidują różnego rodzaju obniżki i promocje, popularność takich zabiegów upiększających jest bardzo duża, a niektóre z nich trzeba wykonać kilkakrotnie, aby ich efekt był zadowalający.