Szeroka gama materiałów promocyjnych dostępnych na rynku reklamowym sprawia , że coraz trudniej podjąć decyzję, które z tych narzędzi będzie najskuteczniejsze w dotarciu z produktem do klienta ?
Aby udzielić odpowiedzi na to pytanie – należy zastanowić się nad tym, czy zależy nam na tym, aby klient zapamiętał nasz produkt, czy tylko zwrócił na niego uwagę ?

W marketingu bardzo często stosuje się narzędzia w postaci roll- upów szczególnie popularne jest to w przypadku organizowanych takich wydarzeń jak: konferencje, targi, sympozja, spotkania edukacyjne w plenerze,szkolenia,warsztaty a także wykłady, prezentacje produktowe, prelekcje i wystąpienia. Ponadto roll-up jest doskonałym narzędziem, który może stanowić nośnik reklamowy w dowolnie wybranym przez nas miejscu i o dowolnym czasie bez zaangażowania dodatkowej osoby do tego aby jakąś kluczową informację prezentowała.To narzędzie może stanowić wzmocnienie przekazu podczas wystąpienia lub prezentacji jak również stanowić przekaz sam w sobie.

Zaletą takich produktów jest ich coraz lepsza jakość. Materiały z których wykonane są obecnie roll-up są odporne na czynniki zewnętrzne.Dużą zaletą roll-upów jest łatwość ich ustawienia i coraz lepsza ich jakość i stabilność a także duży komfort w transporcie – ponieważ roll-upy jak nazwa wskazuje są zwijane w tzw. rulon, co minimalizuje ich powierzchnie podczas transportu. Ponadto roll-up pozwala na umieszczenie kluczowych informacji o produkcie, w taki sposób aby została ona zapamiętana przez odbiorcę nie wymagając zbyt dużego poświęcania przez niego uwagi i skupienia. Aby roll-up i zawarty na nim przekaz był skuteczny, ma być czytelny, jasny przejrzysty a przede wszystkim spójny.

W tym celu warto sobie zadać pytanie:

Na czym nam tak naprawdę zależy?
Czy chcemy wyeksponować produkt?
Czy bardziej zależy nam na marce?
A może najistotniejszą rolą naszego roll-up jest przekaz ?

Warto aby roll- up i umieszczone na nim informacje były spójne z kolorami produktu lub firmy, jednak nie powinny być to barwy zbyt intensywne – ponieważ wówczas istnieje ryzyko, że odbiorca bardziej skupi się na kolorystyce niż na zawartej na nim treści. Podstawą dobrego przekazu zamieszczonego na roll-upie jest to do kogo przekaz kierujemy, jaki chcemy uzyskać efekt w związku z umieszczoną informacją i co osoba czytająca zamieszczone na roll-upie informacje powinna zapamiętać.

roll up reklamowy

Istnieje szereg podziałów roll-upów .Najprostszym z tych podziałów to roll-upy: jedno i dwustronne. Ponadto roll-upy mogą się różnić szerokością a także wysokością umieszczonej na nich grafiki. Do tego istotną rzeczą jest to, aby przy zakupie roll- upu zwrócić uwagę na stabilne oparcie-tzw. stojak, dzięki temu roll-up będzie stał we właściwym miejscu bez ryzyka uszkodzenia lub upadku. Przy zakupie roll – upu warto zwrócić uwagę na to jak jest wykonany – najlepiej aby jego konstrukcja była łatwa do szybkiego rozstawienia. I co ważne roll-up powinien być w miarę lekki ponieważ często się go przenosi w różne miejsca i jego nadmierny ciężar może być zbyt dużym obciążeń.