Dobrzy sprzedawcy wiedzą, że wszystkie elementy otoczenia mają znaczenie. Od doboru muzyki po układ sklepu i wygląd lady – każdy szczegół musi być odpowiednio dopasowany do klienta, nawet panujący zapach. Odpowiedni aromat może przypomnieć nam o przyjemnych wspomnieniach – o domu, wakacjach nad morzem czy spacerze po łące. Dzięki tym odwołaniom do wspomnień łatwiej jest stworzyć klientom środowisko, w którym będą czuli się bezpiecznie jak w domu. Otoczenie ma realny wpływ na to, jakie decyzje podejmują konsumenci. Mózg klientów reaguje na zapach zanim zareaguje na cokolwiek innego. Wykorzystaj tę istotną wiedzę. Specjalnie dla Ciebie zostały przygotowane przydatne wskazówki związane z prowadzeniem działań aromamarketingowych.

1. Upewnij się, że zapach jest odpowiedni

Nie jest tajemnicą, że wanilia i nuty kwiatowe działają dobrze w damskich butikach, a zapach drewna jest bardziej odpowiedni do działu męskiego. Pamiętaj, że skuteczność Twoich działań w dużej mierze jest zależna od tego, jaki zapach wybierzesz. Wiele firm oferuje możliwość skomponowania indywidualnego zapachu dla Twojej firmy. Ważne, aby zapach nie był drażniący dla klienta i zbyt intensywny. Warto także pamiętać o alergikach, którzy z pewnością odwiedzą Twój sklep. Zadbaj o to, aby używane kompozycje zapachowe były hipoalergiczne.

2. W aromamarketingu nie warto iść na skróty

W przypadku działań aromamarketingowych nie korzystaj z półśrodków. Dla wielu firm może się to wydawać kuszące: podnieść sprzedaż w sklepach z użyciem odświeżaczy powietrza. Z wielu powodów nie jest to dobrym pomysłem. Po pierwsze: działanie konkretnego zapachu zmniejsza się wraz z czasem. Taki efekt nazywany jest węchowym zmęczeniem. Klient w pewnym momencie po prostu przestanie zauważać aromat, który panuje w Twoim sklepie. Po drugie: unikajmy tanich, męczących zapachów. Korzystanie ze zbyt dobrze znanych zapachów, takich jak zapach cytryny czy lasu, może wywołać efekt odwrotny od oczekiwanego. Nasi klienci mogą poczuć się obrażeni, jeżeli poczują pospolity zapach. Po trzecie: w aromamarketingu ma znaczenie sposób, w jaki rozpyla się zapach. Stosując tę metodę marketingową, musimy mieć pewność, że kontrolujemy intensywność zapachów.

aromamarketing

3. W aromamarketingu mniej znaczy więcej

Zapach w sklepie powinien być ledwie zauważalny dla klienta i rozpylany tylko w określonych godzinach. Na rynku dostępne są niedrogie urządzenia, które pozwalają kontrolować czas i intensywność rozpylania. Można też skorzystać z oferty specjalistycznych firm, które prowadzą profesjonalne działania aromamarketingowe.

Aromamarketing w Twojej firmie

Jeżeli szukasz skutecznej strategii marketingowej, pomyśl o aromamarketingu. Jest to metoda efektywna, która zapewni Twojej firmie wzrost sprzedaży. Mam nadzieję, że przedstawione w artykule wskazówki będą pomocne w planowaniu przez Ciebie działań aromamarketingowych. Powodzenia!

Artykuł powstał we współpracy z firmą http://www.ims.fm/sensory/aromamarketing/