Nowoczesne formy marketingu dają jeszcze większe możliwości na dotarcie do potencjalnych odbiorców. Jak jednak pokazują badania, mózg człowieka uodparnia się dostarczane do niego informacje. Żyjemy w czasach, w których komunikaty i bodźce docierają do nas każdej strony. W tym momencie otrzymujemy prawie 20 razy więcej informacji niż ludzie żyjący w 1990 roku. W związku z tym, nasz mózg nie jest w stanie przetworzyć wszystkich informacji i stara się skupiać na tych, które sam uważa za wartościowe. Jak więc na stałe wejść do świadomości konsumenta i sprawić, aby chętnie sięgał on po nasze produkty albo usługi? Jednym z rozwiązań, proponowanych przez specjalistów, jest stworzenie stałego motywu graficznego, który pozwoli na utrwalenie obrazu na temat danej marki w głowie konsumenta.

Czym jest key visual?

Stałe motywy graficzne od wielu lat przewijają się w marketingu, ale niedawno narzędzie to zostało docenione przez osoby pracujące w branży. Komponenty graficzne, które są powszechnie wykorzystywane przez markę na wielu płaszczyznach, nazywane są obecnie key visual. Czy logo jest więc zaliczane do key visual? Znajdziemy cechy wspólne między oboma znakami, ale powszechnie uważa się, że logo nie jest częścią składową key visual. Bardzo ważnym zadaniem motywów jest budowanie świadomości w głowach odbiorców, podobnie jak w przypadku logo, ale key visual ma na celu wsparcie znaczenia samego logotypu. W tworzeniu motywu kluczowym jest, aby był on spójny z logiem i stanowił swoiste „uzupełnienie”.

Przykładem dobrego key visual są techniczne rysunki wykorzystane w reklamach Get In Banku – są one od siebie różne, ale w każdym przypadku zaprojektowane w podobny sposób, dzięki czemu zachowują spójność i tworzą pewne skojarzenia w głowie klienta. Spójność przekazu jest równie ważna, ponieważ tylko dzięki niej możemy stworzyć przekaz, który będzie dobrze odbierany przez konsumentów. Przed rozpoczęciem procesu projektowania warto więc wyznaczyć cechy, które chcemy podkreślić w naszym przekazie, co pozwoli na sprawne i szybkie zrealizowanie motywu.

Inny przykład skutecznego key visual

W ostatnich latach na polskim rynku doszło do rebrandingu firmy PZU. W wyniku tego procesu modernizacji uległo m.in logo firmy, a jako key visual, wykorzystano części tego znaku. Z logo wycięte zostały dwa ramiona, których symbolika oznacza nawias i ochronę z obu stron. Taka symbolika jest bardzo ważna dla firmy oferującej produkty ubezpieczeniowe, gdyż budzi ona pozytywne skojarzenia w głowach klientów. W przypadku PZU widać, że strategia key visual była tworzona równolegle z powstawaniem logo, co dało naprawdę dobre efekty. Ramiona wykorzystywane były w reklamach telewizyjnych, na bilbordach oraz w broszurach firmowych i bardzo szybko zaczęły być kojarzone z marką PZU.

Więcej informacji o key visual dla głodnych wiedzy na blogu naszego partnera, Auch Studio >> http://auchstudio.pl/blog/key-visual.


Zdjęcie wpisu pochodzi z serwisu Pinterest.com z albumu Key Visual Design