Wiele osób może zastanawiać się, jak system digital signage sprawdza się zimą – wtedy, gdy temperatura spada sporo poniżej zera. Oczywiście – jeżeli ekrany umieszczone są wewnątrz budynków, nie ma z tym żadnego kłopotu. Jednak co z ekranami, które są umieszczone na zewnątrz? Jak skomplikowane urządzenia radzą sobie w niskich temperaturach? Czy reklamowanie zimą poprzez digital signage jest w ogóle możliwe?

Wybierz sprzęt, który jest dostosowana do potrzeb

Nie ma nic odkrywczego w stwierdzeniu, że zima zawsze nas zaskakuje – tak już po prostu jest. Matka natura to potężna siła, która zapewnia wiele wyzwań branży digital signage. Dlatego ważne jest, aby wybrać sprzęt, który będzie funkcjonował mimo niekorzystnych warunków pogodowych. Wybierając odpowiednie urządzenie, zminimalizujesz ryzyko uszkodzenia wyświetlacza podczas zimowych miesięcy.

Infokioski w systemie digital signage

Przeznaczone do użytku zewnętrznego infokioski są przykładem urządzeń bardzo dobrze działających zimą. Funkcjonują prawidłowo w warunkach bezpośredniego nasłonecznia, w zimnie i gorącu oraz przy szybkich zmianach temperatur. W poprawnym działaniu nie przeszkadza im nawet kurz i wilgoć. Wyświetlacze LCD są podświetlane światłem LED, dzięki czemu działają w szerokim zakresie temperatur i umożliwiają komfortowe korzystanie także po zapadnięciu zmroku. Infokioski są wyposażone w wewnętrzne urządzenia sterujące, które zapewniają optymalną wewnętrzną temperaturę urządzenia. Dzięki temu infokioski nadają się do pracy nawet w najtrudniejszych warunkach zewnętrznych. Wyświetlacz może pracować 24 godziny na dobę siedem dni w tygodniu bez przegrzania.

Monitorowanie pracy urządzeń digital signage

Ważne jest, aby mimo wszystko nie pozostawiać urządzeń bez opieki. Szczególnie w zimie warto zwrócić na nie uwagę. Istnieje możliwość zdalnego monitorowaniu stanu urządzeń lub włączenia powiadomień, które będą informować nas o ewentualnych usterkach. Reagujmy szybko, aby zminimalizować ryzyko wystąpienia poważnych problemów technicznych. Regularne serwisowanie urządzeń jest w tym przypadku podstawą prowadzenia działań związanych z digital signage. Nawet najlepszy spot reklamowy nie przyniesie nam korzyści, jeżeli sprzęt, na którym materiał miał być wyświetlany, po prostu nie działa.

Digital signage: jak wybierać urządzenia?

Ponieważ technologia ewoluuje i ekrany umieszczane są w coraz bardziej bezlitosnych dla technologii miejscach, ważne jest, aby wybierać tylko taki sprzęt, który działa niezależnie od pory roku. Sprawne urządzenia, które nie będą się psuły, to czysty zysk dla firmy. Z tego względu warto stawiać na sprawdzone, uznane na rynku marki ekranów.

O czym jeszcze warto pamiętać przy korzystaniu z digital signage zimą?

Odpowiedni montaż urządzeń jest kluczem do sukcesu. Nawet najlepszy sprzęt nie zda egzaminu, jeżeli zostanie źle zamontowany. Zdarza się, że urządzenie zostanie wdrożone nieprawidłowo lub jest nieodpowiednie dla danego zadania. Pamiętajmy, że w tym przypadku nawet najmniejszy szczegół ma znaczenie. Tylko dobrze zamontowane urządzenia mają szansę przetrwać trudny, zimowy czas.

  • tekst powstał przy współpracy z IMS